8.15 uur

Lekker op de fiets naar ons kantoor “de Drie Hoefijzers”. We zijn gevestigd in 1 van de mooiste panden van Breda, dus het is altijd een feestje als je aankomt.

8.30 uur

Ik start mijn laptop op, vraag of iemand koffie wil en ga via de kluis naar de kelder waar onze kantine is. Daar staat al een rij voor het koffiezet apparaat. Ik klets even met de receptioniste en maak de thee en koffie klaar voor m’n collega’s. Wanneer ik boven kom met de drankjes kletsen we even over het weekend. Iemand is een weekendje weg geweest en een andere collega is net verhuisd.

Voor ons overleg om 10.30 start lees en beantwoord ik mijn mail en bereid mezelf voor op een gesprek met een klant, later die dag. We hebben een IT-architect geplaatst bij deze nieuwe klant en we zijn benieuwd wat de manager van het proces vond.

10.30 uur

Het weekoverleg gaat van start, deze hebben wij elke maandag. Iedereen vertelt hoe het met de vacatures en acquisitie gaat. Daarnaast bespreken we ook de content voor op onze LinkedIn bedrijfspagina en website. Met een klein bedrijf moet je immers dit soort zaken met z’n allen oppakken. Een collega besluit om een aantal blog onderwerpen op de deur te hangen, zodat iedereen een onderwerp kan kiezen en deze kan schrijven voor op de verschillende mediakanalen. De blog “een dag uit het leven van” sprak mij meteen al aan.

Het wekelijkse overleg zorgt ervoor dat we van elkaars bezigheden op de hoogte zijn en dat we van elkaar weten waar we elkaar kunnen ondersteunen.

11.30 uur

We zijn klaar met het overleg en ga ik de boodschappen halen voor de lunch. Even de koelkast checken wat we nodig hebben. We lunchen elke dag gezamenlijk en boodschappen doen is mijn favoriete hobby, dus meestal haal ik de boodschappen op maandag voor de gehele week.

12.00 uur

Ik ben weer terug met een volle boodschappentas en overleg met mijn collega hoe hij de evaluatie bij de klant wil insteken. Hierna bel ik een kandidaat die net haar eerste gesprek heeft gehad. Ik vraag haar hoe ze het gesprek heeft ervaren en hoe ze nu tegen de functie aankijkt. Ze geeft aan dat de zeer enthousiast is en hoopt dat ze op tweede gesprek mag. Ik geef aan dat ik zodra ik contact heb gehad met de klant, haar meteen op de hoogte stel. Dit is fijne feedback en met een goed gevoel begin ik aan de lunch.

13.00 uur

Na de lunch rij ik samen met een collega naar de klant voor het evaluatiegesprek. Het gesprek start leuk met de klant die over zijn aankomende vakanties vertelt en erg tevreden is met ons proces. We hebben 5 goede kandidaten kunnen aanleveren met zeer verschillende persoonlijkheden en ervaring, maar die wel allemaal aanknopingspunten hadden met de vacature. De kandidaten waren ook zeer tevreden met het contact gedurende het proces. Dus eigenlijk zijn we beide zeer tevreden en hopen dat we vaker gaan samenwerken.

15.00 uur

Mijn collega en ik komen terug op kantoor en ik ga gelijk door naar een intake met een kandidaat. Het is de eerste kandidaat die we spreken voor een nieuwe vacature voor de rol als IT Consultant, dus dat is altijd nog een beetje aanvoelen. We vragen goed door en twijfelen of hij niet beter bij een andere functie past. Hij wordt meteen enthousiast van de andere functie, als Data Specialist en we besluiten dieper zijn ervaring voor deze vacature uit te vragen. Het is een leuk gesprek en we besluiten hem voor te stellen voor de andere functie.

Dat betekent nog even doorzoeken voor de nieuwe functie als IT Consultant.

16.00 uur

Na het gesprek begin ik meteen met een opzet voor het kandidaat profiel. Hierin maken we een samenvatting van het gesprek, de arbeidsvoorwaarden, beschikbaarheid en een referentiecheck van de kandidaat. Deze werk ik grof uit en beantwoord nog wat mails. Dan belt opeens de klant die eerder die dag een eerste gesprek met een kandidaat heeft gehad. Ze geven aan dat ze een goed gesprek met haar hebben gehad en haar graag willen inplannen voor een tweede gesprek. Ik vraag de opties bij de klant op en bel de kandidaat meteen op om het goede nieuws te melden.  Ik leg de opties aan haar voor en plan het tweede gesprek een week later in.

17.00 uur

Ik sluit af, want om 17.15 start mijn yogales! Gelukkig is dit in het gebouw naast ons kantoor. Ik kleed me snel om en ga lekker ontspannen tijdens mijn yogales. Dit was een goede dag met een tevreden klanten en kandidaten.

- Door Ireen Dekker