Introductie

Enthousiast, commercieel en interesse in de wereld? Lees dan verder over de functie van sales engineer bij IPCO Process Systems!

Organisatie

IPCO Process Systems te Breda is een onderdeel van het Zweedse moederbedrijf IPCO. In de vestiging Breda produceren zij machines voor de voedingsmiddelenindustrie. De vestiging Breda is gespecialiseerd in de ontwikkeling, bouw en wereldwijde verkoop van machines voor de chocolade industrie.

Het Zweedse moederbedrijf IPCO Process Systems is wereldwijd actief op het gebied van industriële procesoplossingen. Klanten van IPCO willen duurzame productie op grote schaal mogelijk maken. De organisatie bestaat al ruim 120 jaar en is actief in ruim 30 landen wereldwijd.

IPCO Breda kenmerkt zich door een informele, warme en open cultuur, waar verantwoordelijkheid laag in de organisatie ligt. In deze functie leg je verantwoording af aan de algemeen directeur en werk je intensief samen met hem en de sales engineer Amerika en Oceanië, en de Global Product Manager Food.

Functie

Als sales engineer ben je verantwoordelijk voor de regio EMEA en Azië en bezoek je hen regelmatig met lokale agenten en collega sales. Jij bent verantwoordelijk voor het laten groeien van de business bij bestaande klanten en uitbreiding van het klantenbestand. Je vraagt de klantvraag uit, geeft product presentaties, schrijft offertes, en maakt basis projectcalculaties voor je projecten. Tevens bewaak je jouw verkochte projecten in samenspraak met de Project Manager en ondersteun je in marketingactiviteiten. Je bent niet bang om je op onbekend terrein te begeven, stelt de juiste prioriteiten en vult naar eigen inzicht de werkzaamheden binnen de bestaande kaders in waarbij je deels bouwt aan een eigen functie.

Functie-eisen

  • Je bent enthousiast, proactief, internationaal geïnteresseerd en een optimist die succes creëert;
  • Je hebt bij voorkeur en relevante technische/commerciële opleiding afgerond;
  • Je hebt affiniteit met machinebouw en procestechnologie en/of wil deze eigen maken;
  • Je bent kwaliteitsgericht en resultaatgericht en communiceert goed met je team;
  • Je beheerst Engels in woord en geschrift;
  • Je bent bereid tot max 50% van je tijd internationaal te reizen.

Aanbod

  • Passend salaris;

  • Bonus;

  • 25 vakantiedagen + 13 ADV dagen (fulltime – 40 uur);

  • Lease-auto;

  • Opleidingsmogelijkheden;

  • Pensioenregeling;

  • Reizen naar het buitenland;

  • Een uitdagende en dynamische internationale werkomgeving en een no-nonsens Brabantse thuisbasis.

Sollicitatie

Solliciteren kan via onderstaande ‘Sollicitatie’ button


Heb je vragen of wil je meer informatie over deze vacature neem dan contact op met onze consultant: Willemijn van de Crommenacker / 06-52405601

 

Op de hoogte blijven binnen jouw vakgebied en van interessante vacatures en opdrachten? Volg onze LinkedIn Bedrijfspagina en meld je aan voor deelname aan onze LinkedIn Groep voor Sales en Marketing Management en Professionals Nederland en België.